Fizjoterapia

Poprawnie przeprowadzona diagnostyka i zrozumienie przyczyn bólu to fizjoterapia oparta o trwałość efektu terapii. Uwolnij się od bólu 🌤

Fizjoterapia ma na celu przywrócenie, rozwinięcie i utrzymanie Twoich optymalnych zdolności ruchowych. Skupia się na odnalezieniu przyczyny bólu (dysfunkcji) oraz jej eliminacji w sposób bezpieczny i trwały. Stosując sprawdzone techniki oraz metody lecznicze, pomogę Ci odzyskać optymalną sprawność. Wytłumaczę Ci gdzie jest zlokalizowana przyczyna Twoich dolegliwości bólowych. Pokażę w jaki sposób stosować strategie, które pomogą Ci samodzielnie zwalczyć ból czy ograniczenia. Doradzę jak zmodyfikować codzienne aktywności zawodowe i prywatne, aby cieszyć się bardzo dobrą formą przez długie lata.​
Powiązane miejsca:
💻 Blog (odkryj wartościowe materiały)
🏋🏼‍♀️ Trening (utrwal efekty terapii)
🙎🏼‍♂️ Moja historia (poznaj mnie bliżej)
📱 Kontakt (wybierz sposób komunikacji)

Fizjoterapia indywidualna

Duża gałąź medycyny jaką stanowi fizjoterapia ogólna, posiada w swoim arsenale wiele metod i technik, które pozwalają wywierać leczniczy wpływ na organizm. Pracując z osobami w bólu czy chcącymi poprawić jakość swojego życia, fizjoterapia indywidualna to narzędzie, które pozwala być efektywnym w działaniu. Taka metoda współpracy pozwala na pełne skupienie się na rozwiązaniu Twojego problemu, a co za tym idzie, na szybszym i bezpieczniejszym powrocie do optymalnej sprawności. Poniżej przeczytasz o środkach, które wykorzystuję w codziennej praktyce. Zapoznaj się z nimi proszę, aby mieć świadomość czego możesz się spodziewać, przychodząc do mnie 😉

Konsultacja z fizjoterapeutą

FizjoPersonalny | Fizjoterapia | Konsultacja medyczna
Celem konsultacji z fizjoterapeutą jest odnalezienie przyczyn dolegliwości bólowych, a także zaplanowanie i zastosowanie najbardziej adekwatnych rozwiązań terapeutycznych. Wizyta konsultacyjna składa się: rozmowy zapoznawczej, szczegółowego wywiadu, analizy dotychczasowej dokumentacji medycznej (jeśli istnieje) oraz badania funkcjonalnego. Na podstawie uzyskanych informacji, zaproponuję Ci indywidualnie dobrane rozwiązania, które pozwolą Ci osiągnąć zniwelowanie dyskomfortu oraz poprawę jakości życia. Będziesz mieć również możliwość podjęcia ze mną długofalowej współpracy, opartej o elastycznie dobraną częstotliwość wizyt i/lub samodzielną pracę pod moją zdalną kontrolą (online).
Twoje korzyści:
📑 Szczegółowy wywiad i analiza dokumentacji medycznej.
🏋🏼‍♀️ Dokładne badanie (diagnostyka) narządu ruchu.
🙎🏼‍♀️ Indywidualnie zaprojektowane zalecenia i plan terapii.
💻 Wsparcie z wykorzystaniem zdalnych technologii (online).

Terapia powięziowa

FizjoPersonalny | Fizjoterapia | Terapia powięziowa
Fizjoterapia w tym wydaniu skupia swoje działania na przywróceniu prawidłowego ślizgu pomiędzy tkankami miękkimi (powięzie, ścięgna, mięśnie). Ślizg tkanek zaburzany jest w wyniku działania różnych czynników, m.in. przyjmowania długotrwałych pozycji statycznych, przebytych urazów i kontuzji czy przeciążeń wynikających z nadmiaru aktywności. Terapia powięziowa wykorzystuje różne techniki manipulacji powięzi, które opierają się na rozumieniu powięzi jako elementu jednoczącego ciało. Powięź jest jedyną tkanką, która zmienia swoją konsystencję pod wpływem nacisku i jest zdolna do odzyskiwania elastyczności, gdy poddamy ją manipulacji. Stosowane techniki poprawiają stopień nawodnienia tkanek, przywracając utraconą elastyczność.
Twoje korzyści:
⛷ Odtworzenie naturalnego ślizgu między tkankami.
💥 Deaktywacja punktów nadmiernej bolesności.
💧 Poprawa nawodnienia tkanek miękkich.
🤸🏾‍♂️ Odzyskanie utraconej elastyczności.

Terapia manualna

FizjoPersonalny | Fizjoterapia | Terapia manualna
Umożliwia identyfikacje oraz leczenie zaburzeń w obrębie połączeń stawowych (stawy, więzadła, mięśnie). Wspiera leczenie występujących w nich dysfunkcji i ograniczeń. Poprzez manualną aplikację specjalistycznych rękoczynów, umożliwia odblokowanie stawu. Co więcej, przyczynia się do normalizowania napięcia mięśniowego i przywracania wzorcowego balansu napięcia. Usprawnia działanie globalnych i lokalnych wzorców ruchowych. Wspiera proces poprawy postawy ciała. Wykazuje wpływ na polepszenie wzorców oddechowych. Stosowana jest w oparciu o indywidualne wskazania do terapii, w zależności od typu schorzenia i stanu zdrowia. Często przynosi niemal natychmiastową ulgę w bólu.
Twoje korzyści:
💆🏻‍♀️ Uwolnienie “zablokowanych” połączeń stawowych.
🤸🏽‍♂️ Zwiększenie zakresu ruchu w stawie.
⚡️ Ograniczenie dolegliwości bólowych.
🕴🏻 Wsparcie procesu poprawy postawy ciała.

Fizjoterapia narzędziowa

Dłonie doświadczonego fizjoterapeuty to najlepsze narzędzie terapeutyczne, które potrzebuje wyjątkowej ochrony i troski, aby służyć pacjentom przez długie lata. Fizjoterapia z wykorzystaniem dodatkowych instrumentów pozwala odciążyć aparat ruchu fizjoterapeuty oraz umożliwia zastosowanie intensywniejszego i bardziej precyzyjnego bodźca, kiedy pojawia się taka potrzeba. W mojej codziennej praktyce wykorzystuje poniższe narzędzia:

Aplikator wieloigłowy

Połączenie gumy medycznej oraz igieł pokrytych różnymi metalami (żelazo, nikiel, cynk, miedź, srebro). Wywołuje natychmiastowe przekrwienie skóry. Redukuje poziom odczuwanego bólu. Stymuluje receptory skóry poprzez indukowanie punktowych prądów galwanicznych. Wpływa na zmniejszenie obrzęków.

Nóż "Norbert"

Wykonany ze stali chirurgicznej. Przeznaczony do narzędziowego wspierania terapii tkanek miękkich. Cechuje się intensywnym działaniem na punkty szczególnej wrażliwości. Umożliwia uzyskiwanie szybkich efektów w redukcji bólu. Wpływa również na niemalże błyskawiczne zwiększenie zakresu ruchu w stawie.

Kinesiology taping

Połączenie elastycznego plastra, wykonanego ze 100% bawełny, pokrytego klejem akrylowym. Wykorzystuje różne formy aplikacji bezpośrednio na skórę. Wykazuje natychmiastowe działanie przeciwbólowe. Zmniejsza obrzęki, przyspiesza regeneracje, koryguje postawę ciała. Wspomaga działanie mięśni i stawów.

Bańka chińska

Plastikowa bańka próżniowa z regulacją intensywności ssania. Wspiera terapię powięziową, poprzez lokalne i celowe ograniczanie luzu tkankowego. Usprawnia miejscowe krążenie płynów międzytkankowych. Wpływa na zmniejszenie dolegliwości bólowych mięśni. Przyczynia się do zwiększenia zakresu ruchu w stawie.

Gumy oporowe

Gumowe taśmy o różnej grubości i stopniu rozciągliwości. Umożliwiają dynamiczną mobilizację stawów. Wspierają poprawę i rozwijanie podstawowych wzorców ruchowych (np. podciąganie) Przyczyniają się do wzrostu siły i wytrzymałości mięśni. Stanowią bezpieczną alternatywę dla treningu z ciężarami.

Wałki i piłki

Wykonane z gumy i/lub pianki. Pomagają w automasażu zmęczonych i przeciążonych mięśni. Wpływają na zmniejszenie odczuwanych dolegliwości bólowych. Poprawiają nawodnienie tkanek i ułatwiają ich ślizg. Powodują zwiększenie zakresu ruchu w stawie. Wspomagają czynną mobilizację mięśni i stawów.
YouTube | Zdrowy kręgosłupa podczas siedzenia (mobilizacje i rozciąganie)
YouTube | Zdrowy kręgosłupa podczas siedzenia (wzmocnienie mięśni i poprawa stabilizacji)
YouYube | Fizjoterapia vs balet

Moja misja

Moim celem jest wyposażyć 1 milion Polek i Polaków w wiedzę oraz narzędzia, które pozwolą im skutecznie poprawić ich sprawność fizyczną, by mogli być zadowoleni z poziomu swojej aktywności w każdym wieku. Dlatego stworzyłem to miejsce. Jeżeli czujesz, że stać Cię na więcej, to jesteś w dobrym miejscu. Będzie trudno, będzie ciężko, będzie pot i chwile zwątpienia, ale damy radę!​ 🙂
Wszystko jest trudne, zanim stanie się łatwe.
~ Wolfgang Goethe

szybki kontakt

Preferujesz kontakt bezpośredni? Przygotowałem dla Ciebie kilka wygodnych opcji. Wybierz ulubiony kanał komunikacji.

Newsletter

Pozostańmy w kontakcie! Zapisz się na mój bezpłatny newsletter, a będziesz otrzymywać powiadomienia o nowościach.
2020 © Prawa autorskie należą do firmy Fizjoterapia Personalna | Realizacja: Łukasz Kaleńczuk