Korzystaj z wartościowej wiedzy!
Korzystaj z wartościowej wiedzy!

Healthy Back – pas wspierający kręgosłup

Healthy Back – pas wspierający kręgosłup

Kilka miesięcy temu dostałem prezent od firmy Healthy Back. Tym prezentem był specjalny pas, którego zadaniem jest wspierać kręgosłup podczas siedzenia. Zostałem poproszony o przetestowanie pasa na sobie i w miarę możliwości na moich pacjentach. Tak tez zrobiłem. Pas dostało dwoje moich pacjentów, którzy na codzień zajmują się pracą biurową i doświadczają dolegliwości bólowych dolnego odcinka pleców. Każdy z nich użytkował pas przez kilka tygodni.

Budowa i sposób użycia

Na początek kilka słów o samym pasie, a potem przejdę do omówienia wrażeń z jego stosowania. Jego budowa jest prosta jak budowa cepa, a że ja lubię proste rozwiązania, toteż produkt od razu przypadł mi do gustu. Konstrukcja pasa sprowadza się do prostego etui, które po rozpięciu zamka i rozłożeniu wyglada tak:

 

 

Produkt składa się z pasa głównego na lędźwiową cześć pleców i dwóch pasów bocznych, które ja nazywam udowymi. Lędźwiowa część pasa wykonana jest z miękkiego, oddychającego materiału, jest dość szeroka i wysoka. Natomiast pasy udowe posiadają regulacje i zakończone są miękkimi, oddychającymi poduszkami w kształcie koła. Samo zakładanie pasa jest banalnie proste. Pas główny umieszczamy na dolnym odcinku pleców, natomiast pasy udowe kotwiczymy z wykorzystaniem miękkich poduszek pod kolanami, kilka centymetrów pod rzepką.

 

Healthy Back - budowa pasa

 

Szczerze to obawiałem się czy ucisk pod kolanem nie będzie sprawiał dyskomfortu podczas użytkowania ale miękkie poduszki sprawdzają się doskonale. Za pomocą regulacji na pasach udowych dostosowujemy pas do indywidualnej anatomii. Odpowiednie napięcie pasów zapewnia odciążenie dolnej części pleców podczas długotrwałego siedzenia.

Kręgosłup pacjenta

Z mojego punktu widzenia pas spełnia swoją rolę. Faktycznie czuć istotne wsparcie dolnego odcinka kręgosłupa podczas siedzenia, szczególnie trwającego długo. Sprawia, że praca siedząca staje się bardziej komfortowa. Sprawdźmy jednak co do powiedzenia mają osoby, które na co dzień zmagają się z bólem dolnego odcinka kręgosłupa podczas wykonywania pracy siedzącej.

 

Agnieszka (lat 32): „Oceniam działanie pasa pozytywnie. W trakcie jego stosowania dolegliwości bólowe pleców zmniejszyły się o około 20-30%. Nie jest to może duże wsparcie, ale ból jest zawsze nieco mniejszy.”

Maciej (lat 43): „Pas jest dobrym rozwiązaniem. Faktycznie czuć zmniejszenie bólu pleców. Wywołuje jednak pewne niedogodności podczas stosowania. Po pierwsze, miękkie poduszki pod rzepką rozprasowują kant. W mojej pracy wymagany jest formalny strój, tak więc częste stosowanie pasa stanowi problem hmm… wizerunkowy. Po drugie, charakter mojej pracy zmusza mnie do dość częstego wstawania i siadania. Zakładanie i ściąganie pasa oraz dostosowanie długości pasów do aktualnej pozycji siedzącej jest absorbujące. Gdybym siadał na dłuższy czas, pewnie aż tak by mi to nie przeszkadzało.”

Wsparcie dla pleców jakie zapewnia pas posiada swoje ograniczenia i należy być ich świadom. W takim razie, w jakich warunkach i u kogo to rozwiązanie sprawdzi się najlepiej?

Doraźne rozwiązanie dla zasiedzianych

Pas polecałbym osobom, które zmuszone są do przyjmowania długotrwałej pozycji siedzącej i jednocześnie, których kręgosłup cierpi z powodu odczuwania bólu, zlokalizowanego w jego dolnym odcinku. Pas pomoże zmniejszyć dolegliwości bólowe w okresie zaostrzenia się objawów. Skorzystają również osoby, które nie mają czasu czy też chęci na systematyczne wykonywanie ćwiczeń poprawiających świadomość własnej postawy oraz kontroli, siły i wytrzymałości mięśni tułowia

Twój kręgosłup lubi ruch!

Pamiętaj, pas jest zewnętrzną formą odciążenia, z której korzysta Twój kręgosłup, ale to mięśnie tułowia odpowiadają za zabezpieczenie pleców podczas codziennych aktywności, również w czasie siedzenia. Dlatego stosuj pas z umiarem, najlepiej w chwilach kiedy czujesz zwiększone obciążenie dolnego odcinka pleców lub intensyfikację dolegliwości bólowych, a nie masz możliwości wsparcia pleców w inny sposób. Na pierwszym miejscu zawsze stawiaj stosowanie systematycznych ćwiczeń, które poprawią kontrolę, siłę i wytrzymałość mięśni tułowia. Taka strategia pozwoli Ci trwale poprawić postawę ciała i ochroni Twój kręgosłup przed bólem.

⬇️ Pełną recenzję produktu znajdziesz tutaj ⬇️
5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Moja historia

mgr Łukasz Kaleńczuk
mgr Łukasz Kaleńczuk

Fizjoterapeuta z powołania i trener z zamiłowania. Prywatnie pasjonat muzyki trance, zaczytany w thrillerach medycznych.

Artykuły

YouTube

Facebook

Moja misja

Moim celem jest wyposażyć 1 milion Polek i Polaków w wiedzę oraz narzędzia, które pozwolą im skutecznie poprawić ich sprawność fizyczną, by mogli być zadowoleni z poziomu swojej aktywności w każdym wieku. Dlatego stworzyłem to miejsce. Jeżeli czujesz, że stać Cię na więcej, to jesteś w dobrym miejscu. Będzie trudno, będzie ciężko, będzie pot i chwile zwątpienia, ale damy radę!​ :)
Wszystko jest trudne, zanim stanie się łatwe.
~ Wolfgang Goethe

Newsletter

Pozostańmy w kontakcie! Zapisz się na mój bezpłatny newsletter, a będziesz otrzymywać powiadomienia o nowościach.
2020 © Prawa autorskie należą do firmy Fizjoterapia Personalna | Realizacja: Łukasz Kaleńczuk